LENTE - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Amerikanita - WaarBenJij.nu LENTE - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Amerikanita - WaarBenJij.nu

LENTE

Door: Amerikanita

Blijf op de hoogte en volg Amerikanita

03 Maart 2014 | Canada, Niagara Falls

De bloesem bloeit in Georgia.
Prachtige witte en roze bomen staan te pronken en maken me vrolijk. Het is maart en lente. Al stormt er af en toe een frisse wind, de zon is warm. Wat hebben we dat nodig, na een paar recordbrekende koude periodes.

Het is behoorlijk wennen om weer een echte winter mee te maken en ons “34 jaar getrouwd” weekend in Canada maakte het compleet. Ik heb nog nooit zo’n koud gezicht gehad als die avond bij de Niagara Falls, bij min 19 Celsius. De wind wakkert de vrieskou nog eens extra aan, dus we sluiten ons op in onze hotelkamer, met fantastisch uitzicht op de beide watervallen. We ontdooien in ons eigen schuimende bubbelbad.
De volgende dag is het warm, volgens de Canadezen….. rond het vriespunt. Het is inderdaad een enorm verschil en prima voor een pittige wandeling langs de rivier, die bevroren en besneeuwd is. Zowel de Amerikaanse Bridal Falls als de Canadeze Horseshoe Falls zijn onwaarschijnlijk mooi, ijskoud stort het water langs de besneeuwde rotswanden naar beneden. De toeristenboten “Maid in the Mist” varen al maanden niet. We trakteren onszelf op een helicoptervlucht boven het winterse Niagara landschap en hebben geluk met het heldere weer en geweldige uitzicht. Eng is het niet, wat een fantastische belevenis!
’s Avonds gaat het sneeuwen en zondagochtend is het helemaal wit met een 5 cm pak. En weer -14 graden. De wegen terug naar Toronto zijn redelijk begaanbaar, de schuivers en strooiers doen goed hun best.
Het is ongelooflijk om na nog geen twee uur vliegen aan het begin van de avond terug te zijn in Atlanta met een temperatuur verschil van 30 (!!) graden.

• 16 Maart 2014 - 12:08

Leonie:

Wat een prachtige belevenis weer erbij. En ook schitterende foto's. Koud......brrrrr

Hier gelukkig ook weer prachtige bloesembomen.
    veel liefs,
    Leonie

• 16 Maart 2014 - 18:39

Hiske:

Dat zal vast prachtig zijn die bloesems! Als de herfst zo mooi is in Atlanta zal de lente daar niet voor onder doen!