Atlanta the new Hollywood: ATLwood - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Amerikanita - WaarBenJij.nu Atlanta the new Hollywood: ATLwood - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Amerikanita - WaarBenJij.nu

Atlanta the new Hollywood: ATLwood

Door: Amerikanita

Blijf op de hoogte en volg Amerikanita

07 Juli 2014 | Verenigde Staten, Atlanta

.
De laatste jaren worden er steeds meer films en series opgenomen in Georgia en dan vooral in Atlanta. Vanwege het interessante financiële klimaat, voor de producenten. Maar ook wel een beetje omdat het hier zo mooi is? Toch?!

Het is natuurlijk geweldig om je eigen woonplaats terug te zien op TV of in de bioscoop. Voor het zover is, kun je de crew en cast bezig zien op locatie als je een beetje geluk hebt. De lijst van films die deze voorjaar/zomer hier in de buurt worden opgenomen is lang. Selma (met David Oleyowo als Martin Luther King! en met Oprah W), Insurgent (met Kate Winslet en Shailene Woodley ) en helemaal hot: Triple Nine, met Aaron Paul (Breaking Bad) Norman Reedus (The Walking Dead) en weer Kate.
Eind mei werd er een dagje gefilmd op het parkeerterrein bij ons beneden. Wat dat was, geen idee. Maar ik heb wat speurwerk gedaan en heb nu een lijstje met websites waar af en toe iets wordt vermeld over een filmset in de buurt. Het probleem is dat geen enkele producent of locatie manager veel nieuwtjes prijs geeft. Ze kunnen namelijk geen pottenkijkers gebruiken. Ik ga eens even onderzoeken wat Triple Nine doet in Atlanta, deze zomer.

Al fietsend kom ik zo af en toe iets te weten. Aslof het een speurtocht is, hangen er bordjes met pijlen voor de crew met T9, de werknaam van de film. De pijlen verwijzen naar de plek van het kamp, een forse groep trucks en busjes. Achter het GWCC, bij International Plaza, zie ik wat crew bezig met voorbereidingen. En een waarschuwingsbord dat je niet moet schrikken van rook, knallende schoten en jankende banden.
Een paar dagen later fiets ik weer eens over Peachtree Street, Downtown. Ik zie de stuntlijnen (voor Insurgent) op minstens 100 meter hoog boven me hangen van Peachtree Center naar de American Mart. Ze zijn op dit moment niet aan het filmen. Ik sla rechtsaf en verderop links en dan langs het Centennial Park en CNN-gebouw de binnenstad weer uit. Daar verderop zie ik ze wel bezig, met opnamen voor Triple Nine. Heleboel witte tentjes, veel crew en ook wat cast zo te zien, als ik dichterbij langs fiets. Het krioelt er van de mensen die op een paar vierkante meter iets moois/spannends aan het maken zijn. In een van de auto’s zie ik Aaron Paul zitten! Waar is Kate Winslet? Vanuit de verte kan ik een foto maken. Te ver weg eigenlijk.

Gisteren las ik een tip, dat er waarschijnlijk in Spring Street, tussen 16th en 17th Street opnames zijn van T9. Een nieuwe kans om even te kijken, mooi! Dat is vlakbij en kom er min of meer langs als ik boodschappen ga doen. Net als ik Spring Street in loop hoor ik een enorme herrie van naderende politie sirenes. De film!! Tussen het gewone verkeer zie ik heel veel blauwe zwaailichten aankomen. Veel te snel en deze kant op. Dan een klap en nog een keer: de State Patrollers zijn flink tegen een witte auto gereden en duwen hem een (gelukkig) vrijwel leeg parkeerterrein op. Ik verschans me achter een muurtje, er gaat toch zeker niet geschoten worden? Te nieuwsgierig om weg te rennen blijf ik staan en kijk tussen de struiken door naar overkant. Nog geen tien meter verderop dwingen de Cops de man uit zijn auto en geven hem een stroomstoot tegen zijn schouder. Snel wordt de arrestant ruw tegen een muurtje gewerkt en geboeid. Er zijn zeker 8 politiewagens bij betrokken. Atlanta Police en Georgia State Patrol. Tegelijkertijd is achter me, vlakbij nog een auto klemgereden door een flinke politiemacht. Ook daar is de bestuurder aangehouden. Door een gemaskerde undercover agent.

Ik weet niet wat de reden is van deze actie. Maar ik weet wel, dat het geen opnamen zijn voor Triple Nine!

klik ook even op de foto's hieronder!

  • 08 Juli 2014 - 16:09

    Hilde:

    Kijk je uit !!!!! Mooi verhaal weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amerikanita

Nieuwe woon-werkplek. Nieuwe uitdagingen en avontuur. De Amerika's verkennen met als thuisbasis Atlanta, Georgia, in Zuidoost USA. Per 1 september 2013 wordt alles weer anders. Spannend. Voor ons zeker!!

Actief sinds 20 Juni 2013
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 32002

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 31 December 2015

Leven in de Amerika's

Landen bezocht: