Ingeburgerd - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Amerikanita - WaarBenJij.nu Ingeburgerd - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Amerikanita - WaarBenJij.nu

Ingeburgerd

Door: amerikanita

Blijf op de hoogte en volg Amerikanita

04 November 2016 | Verenigde Staten, Atlanta

.
Alweer drie jaar in de USA.

Ook hier kost het energie om je thuis te voelen. Nieuwe mensen leren kennen, je inleven in de gewoonten en tradities en je verbazen. Over hoe anders het toch is.

We eten aan onze american diner table uit een van de vele antique shops in de buurt, met uitzicht op Midtown en Downtown en de ondergaande zon.

Ik doe vrijwilligerswerk bij de daklozenopvang en bij het seniorenhuis. Daar hoor ik de levensverhalen van Amerikanen. Ik ben lid van de Atlanta Woman’s Club, voor de sociale contacten, om samen iets te betekenen voor onze omgeving en bridge te spelen. Hier hoor ik hele andere verhalen.
We hebben een Social Security Nummer en betalen belasting. Hebben theorie en praktijk examen gedaan en gelukkig ons rijbewijs gehaald.

Ik loop over de stoep, die vaak ongelijk is of zomaar ineens weg. Steek over als het poppetje van het stoplicht op wit springt.
We gaan naar Piedmont Park. Om te picnicken, spelletje beach tennis te doen in de sports oval, naar een festival te gaan of rond te wandelen. Er wordt gejogd, soccer of baseball gespeeld. Vliegers en frisbees losgelaten en opgevangen.

Ik zie meer vuurwapens dan ik leuk vind, ken mensen die er een in hun handtas hebben. En er niet voor terugdeinzen het te gebruiken, indien nodig. De voordeur van ons flatgebouw is al eens kapotgeschoten.
We klappen en joelen langs de straat als er weer eens een parade langskomt. Alles komt voorbij, van regenboog Pride tot groene St Patricksday en 4th of July tot Santa. Amerikanen verkleden zich graag. En niet alleen voor Halloween!

Ik fiets op mijn Raleigh over straat, soms met gevaar voor eigen leven, want automobilisten zijn geen fietsers gewend en de wegen zijn er vaak niet op ingericht. Ook hier is mijn fiets wel eens gestolen.
Ik doe boodschappen bij de Publix of Wholefoods, spaar geen zegels of bonuspunten, maar krijg korting. Als je 1 product koopt van 2-voor-1 , dan betaal je de helft.
We dragen onze cowboylaarzen en een cowboyhoed als we op de tribune zitten bij een Rodeo zijn en eten er hotdogs met veel saus. Met cola, want bier wordt zo’n avond niet geschonken.

Ik zwem in de pool en zwoeg in de gym.
We zijn in stadions geweest voor basketbal en american football. De laatste baseball wedstrijd in het Turner Stadium, we waren erbij.

Ik ken Democraten en Republikeinen. Links of rechts. Olifant, ezel, rood of blauw. Standvastig in de bijbel en vertrouwen in de grondwet. God Bless America.
We zien veel vlaggen en horen The Star Spangled Banner.

Ik lunch met mijn Amerikaanse vriendinnen. Er wordt veel besteld, vlot gegeten en de rest in een ToGo box mee naar huis genomen. Iedereen krijgt een eigen rekening.
We maken roadtrips, naar Florida, Tennessee, New Orleans via Alabama en Mississippi. en naar Washington via de Outerbanks van North Carolina. Gaan “even” naar het strand van Tybee Beach, GA, de zee te zien. Op bijna vijf uur rijden weg.

Helemaal ingeburgerd hebben we onszelf een cadeau gegeven en rijden we nu in onze All American Dream: Mustang. Rood. Cabrio.

Yeeehaaa!!




  • 04 November 2016 - 18:23

    Nel:

    weer genoten van je verhaal, lieve Anita.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amerikanita

Nieuwe woon-werkplek. Nieuwe uitdagingen en avontuur. De Amerika's verkennen met als thuisbasis Atlanta, Georgia, in Zuidoost USA. Per 1 september 2013 wordt alles weer anders. Spannend. Voor ons zeker!!

Actief sinds 20 Juni 2013
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 31854

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 31 December 2015

Leven in de Amerika's

Landen bezocht: